https://erasmusloga.blogspot.ro/
PROIECT ERASMUS+, KA1, proiect de mobilitate a personalului didactic din domeniul învăţământului şcolar
Titlul proiectului: PROFESOR EUROPEAN – ELEV EUROPEAN
- Şcoala beneficiară: Colegiul Naţional „C. D. Loga”
- Coordonator proiect: Fuioagă Gizela
- Perioada de desfasurare: 1.06.2015 – 31.05.2017
- Finanţarea maximă: 59255 euro (s-a primit un avans de 80%)
- Beneficiari direcţi: 26 cadre didactice (inclusiv didactic auxiliar)
Cursurile prevăzute în proiect sunt:
- How to make your school more international, perioada: 11-17.10.2015, locaţia: Oliveira de Azemeis, zona Porto – Portugalia – 5 profesori
- Pédagogie de la couleur bleue comme fait social européen, entre littérature, arts et sciences, perioada: 29.02-05.03.16, locaţia: Paris, Franţa – 4 profesori
- Best Practices in Benchmarking, perioada: 03-09.04.2016, locaţia: Helsinki-Finlanda şi Tallin-Estonia – 5 profesori
- Creative&critical thinking development in learners, perioada: 09-13.05.2016, locaţia: Seville-Spain – 4 profesori
- Spice Up Your Teaching Ideas: Methodology in Practice Today, perioada: 22-26.08.2016, locaţia: SaintJulian – Malta – 2 profesori
- Empowerment in ICT Skills: Making Use of Technology Tools, perioada: 22-26.08.2016, locaţia: SaintJulian – Malta – 1 profesor + d-na contabilă
- ICT for teaching and learning, perioada: 17-21.10.2016, locaţia: Valencia-Spain – 4 profesori
Deviza Colegiului National “C.D. Loga” este “Profesor bun – elev bun”. Extrapolând această deviză, am denumit proiectul: “Profesor european – elev european”, intelegand prin aceasta, ca un profesor cu experienta europeana poate pregati cu succes un elev, care se poate integra oriunde in spatiul european.
Proiectul vine în întâmpinarea urmatoarelor nevoi:
- Pe planul managerial:
– revizuirea planului de dezvoltare europeana;
– necesitatea dezvoltarii competentelor manageriale in vederea coordonarii unor proiecte/activitati internationale;
– necesitatea realizarii unei baze de date cu posibili parteneri din UE;
– necesitatea formarii unei echipe de profesori calificati pentru scrierea proiectelor Erasmus+;
– necesitatea unei evaluari comparative a politicii organizationale a scolii cu alte scoli din UE si conceperea unor strategii de optimizare.
- Pe planul competențelor profesorilor:
– necesitatea dezvoltarii competentelor profesionale ale profesorilor intr-un context international si recunoasterea acestor competente;
– necesitatea dezvoltarii abilitatilor profesorilor de a implica elevii in activitati de grup si in proiecte;
– necesitatea introducerii metodelor de predare care stimuleaza gandirea creativa si gandirea critica a elevilor;
– necesitatea trecerii la lectii participative, motivante, lectii in care se folosesc cele mai recente descoperiri din domeniul tehnologiei, fiind nevoie sa asiguram elevilor experiente de invatare;
– necesitatea imbunatatirii competentelor lingvistice ale cadrelor didactice si o calificare superioara privind limbile engleza si franceza;
– necesitatea unor schimburi de experienta cu alti profesori din UE, legate de metode de predare si evaluare;
– necesitatea dezvoltarii competentelor interculturale ale profesorilor si posibilitatea dobandirii acestora intr-un mediu intercultural;
– necesitatea cresterii stimei de sine si avansarea in cariera.
- Pe planul competentelor transversale si a internationalizarii curriculei:
– necesitatea dezvoltarii competentelor transversale si proiectarea unor instrumente pentru evaluarea lor;
– necesitatea elaborarii unor elemente de curriculum cu orientare internationala care valorizeaza patrimoniul cultural si stiintific din UE;
– necesitatea inovarii curriculei pentru a corespunde intereselor elevilor si adaptate la cerintele pietei europene a muncii;
– necesitatea abordarii curriculei din perspectiva respectului pentru etica profesionala, a constientizarii cetateniei active europene;
– necesitatea dezvoltarii perspectivei interculturale in cadrul scolii noastre, promovarea educatiei multiculturale.
Descrierea cursurilor:
- ”How to make your school more international”, organizat de Euneos, Finlanda.
Temele si metodele abordate la acest curs vor oferi o buna calificare a personalului in:
– dezvoltarea politicilor scolare deschise spre internationalizare si imbunatatirea planului de dezvoltare europeana;
– scrierea si coordonarea proiectelor internationale, Erasmus KA2;
– identificarea si dezvoltarea unor parteneriate;
- ”Pedagogie de la couleur bleue, comme fait social europeen, entre litterature, arts et sciences”, curs oferit de Asociatia europeana ”Paysage et patrimoine sans frontiere”. Culoarea albastra este simbolul identitatii europene.
In acest sens cursul va califica cadrele didactice in:
– abordarea crosscurriculara a unor teme de interes european: respectul diversitatii si multiculturalitatii, etica profesionala, cetatenia europeana;
– dezvoltarea elementelor de curriculum care valorizeaza patrimoniul cultural si stiintific din UE;
– dezvoltarea superioara a competentelor de vorbire in limba franceza.
- ”Best Practice Benchmarking”, cursul despre bune practici in evaluarea comparata, organizat de Euneos-Finlanda, pregateste profesorii pentru evaluarea comparata a politicilor organizationale, evaluarea competentelor-cheie ale secolului XXI. Cursantii vor capata expertiza in:
– analizarea strategiilor prin care alte organizații ating niveluri ridicate de performanță si stabilesc ce, unde si cum se pot imbunatatii performantele in propria organizatie;
– folosirea unor instrumente de evaluare a competentelor transversale, crosscurriculare;
– aducerea unor inovatii in planul de dezvoltare curriculară a scolii pentru a corespunde intereselor elevilor si a cerintelor pietei muncii.
- “Creative & critical thinking development in learners”, curs oferit de EuroMind, Spania.
Temele si metodele adordate la acest curs ofera dezvoltarea competentele profesorilor privind:
– formarea gandirii creative si critice la elevi;
– integrarea in lectii a unor instrumente care modeleaza gandirea si produc schimbari de comportament;
– folosirea unor instrumente care evalueaza creativitatea;
– comunicarea eficienta,
– gestionarea activitatilor de tip work-shop, debate, proiect.
- ”Spice Up Your Teaching Ideas – Methodology in Practice Today”, curs oferit de Institutul de Formare ETI-Malta. Plusvaloarea europeana a acestui curs este legata de modernizarea metodelor de predare, schimbul de bune practici, care vor avea drept consecinta dezvoltarea competentelor lingvistice, cresterea motivatiei pentru invatare a elevilor si deschiderea spre interculturalitate.
- ”Empowerment in ITC Skills: Making Use of Technology Tools” curs oferit de ETI-Malta.
Temele si metodele abordate la acest curs vor forma abilitati practice in:
– utilizarea celor mai noi tehnologii ITC in lectii sau activitatea profesională
– oferirea catre elevi a experientelor de invatare;
– sustinerea unor lectii participative si motivante pentru elevi.
- ” ICT for teaching and learning, “, organizat de ESMOVIA, Spania .
Temele abordate la acest curs vor oferi calificarea profesorilor intr-un context international in:
– metode de predare care satisfac cerinte ale secolului 21: rezolvarea situatiilor problema, formarea gandirii critice si creative folosind tehnologii ITC;
– crearea unui context de invatare interactiv si atractiv;
– crearea materialelor didactice de inalta calitate;
– efectuarea de traininguri cu colegii si diseminarea cunostintelor cu maximum de eficienta.
Toate cursurile contribuie la cresterea stimei de sine a profesorilor, la imbunatatirea competentele lingvistice, la dezvoltarea competentelor interculturale, creeaza posibilitatea de schimburi de bune practici si contribuie la completarea bazei de date a viitorilor parteneri.