ERASMUS+ – DREAM

 

 

PROIECT ERASMUS+, KA2, cooperare pentru inovare si schimb de bune practice, Parteneriat strategic în domeniile educației,

Titlul proiectului:  DREAM (Discover Real Everywhere Applications of Maths) – descopera aplicaţiile matematicii în viaţa reala

Şcoala coordonatoare: Colegiul Naţional „C. D. Loga”

Parteneri:

  1. 1o GENIKO LYKEIO AIGIOU, Grecia,
  2. Agrupamento de Escolas Soares Basto, Oliveira de Azeméis, Portugalia,
  3. Universitatea Tibiscus din Timisoara, Facultatea de Calculatoare si Informatică Aplicata

Coordonator proiect: Fuioagă Gizela

Perioada de desfasurare: 1.11.2016 – 31.10.2018

Finanţarea maximă:  102230  euro

Beneficiari direcţi:                  Colegiul Naţ. C.D.Loga: 10 elevi, 5 profesori

(26 elevi, 16 profesori)           Grecia: 8 elevi, 4 profesori

Portugalia: 8 elevi, 4 profesori

Univ. Tibiscus: 3 profesori

Obiectivul proiectului: Construirea unei noi metodologii de predare-învăţare a matematicii, bazată pe probleme din viaţa reală şi investigaţie comună elev-profesor. Activităţile proiectului implică experimente, abordări realiste, desfăşurate în aer liber sau în spaţiul virtual. Materialele dezvoltate vor fi transformate în cursuri on-line şi puse în mod gratuit, la dispoziţia celor interesaţi.

Proiectul DREAM a fost conceput in  octombrie 2015, in timpul unui curs Erasmus+ KA1.

Profesori din  3 tari (Romania, Grecia, Portugalia) au descoperit ca MATEMATICA este un subiect comun de discutie, iar elevii si profesorii intampina aceleasi probleme (dificultati). Oportunitatea formarii unui parteneriat reiese din faptul ca punctele tari si punctele slabe se completeaza reciproc: predarea matematicii in Romania este foarte teoretica, profesorii din Portugalia sunt focusati pe creearea abilitatilor practice la elevi, iar cei din Grecia sunt foarte priceputi in folosirea platformelor de invatare.

Nevoile identificate si descrise in proiect sunt : lipsa motivatiei elevilor de a invata la matematica, lipsa unei metodologii interactive care sa duca la intelegerea fenomenelor matematice din viata reala, lipsa experientei profesorilor de-a folosi platforme de invatare, există un număr redus de elevi care aleg cariere în domeniul matematic-tehnic.

Activitatile care duc la atingerea obiectivelor sunt: 

A1.The project’s operational management

A2.Developing on-line real-life math lessons

A3. Implementation of new didactic methods and tools for math efficient teaching

Rezultatele proiectului sunt:

 

Proiectul DREAM include urmatoarele mobilitati:

  1. Noiembrie 2016 in Romania. Deschidera proiectului. Intalnirea stafului. Training de initiere in folosirea platformelor de invatare.
  2. Aprilie 2017 in Romania. Mobilitate mixta, elevi-profesori. Elevii vor beneficia de activitati tip work-shop, iar profesorii vor avea activitati de schimb de experienta.
  3. Octombrie 2017 in Portugalia. Mobilitate mixta, elevi-profesori. Elevii vor beneficia de activitati tip work-shop, iar profesorii vor avea activitati de schimb de experienta si training.
  4. Mai 2018 in Grecia. Mobilitate mixta, elevi-profesori. Elevii vor beneficia de activitati tip work-shop, iar profesorii vor avea activitati de schimb de experienta si training.

Evenimentul Multiplier este planificat in Octombrie 2018 in Romania, organizat de Universitatea Tibiscus, un numar de 100 de participanti.

Testimoniale elevi

Voluntari

Participând ca voluntar în unul dintre proiectele ERASMUS, am cumulat experiențe de viață inedite prin care am avut oportunitatea de a-mi dezvolta aptitudini precum comunicarea, lucrul în echipă, curiozitatea, adaptabilitatea, ș.a. Proiectul s-a desfășurat într-un mediu plăcut, ideal pentru crearea unor noi prietenii cu oameni deosebit de frumoși, deoarece ERASMUS promoveaza oamenii de valoare.
Ca un tot unitar, activitățile, mediul de desfășurare al lor, oamenii și experiențele aparte se îmbină armonic într-o frumoasă amintire de primăvară.
Cu siguranță și o dată următoare!
(Issabelle Bengescu)

Anul trecut, in clasa a 9-a, am participat in functie de voluntara la proiectul Erasmus. A fost o experienta care a meritat din plin. Am avut sansa de a cunoaste noi oameni din tari straine, Portugalia si Grecia mai exact, de a ne imprieteni cu ei si de a schimba pareri, opinii, stiluri de viata, notiuni de cultura, arta, muzica, moduri de predare si multe altele. Cu unii dintre ei inca mai tin legatura si pot sa spun ca ma bucur nespus. Multe prietenii au fost legate in urma proiectului, excursia organizata de profesori fiind cea care ne-a ajutat cel mai mult sa dezvoltam aceste prietenii. Tot proiectul a fost foarte bine organizat, cu multe idei creative care nu au lasat plictiseala sa ne invadeze si care ne-a facut o parte din zilele de scoala mult mai placute si mai vesele.
(Sara Radosav)

Anul trecut am fost voluntară in proiectul Erasmus, a fost o experienţă deosebită deoarece am avut ocazia să cunosc persoane noi, din alte ţări. De asemenea, în atât de puţin timp am reusit să legăm şi câteva prietenii, mulţumită excursiei organizate, aflând astfel lucruri noi şi despre ţara din care veneaua toţi copiii. Sper să mai am ocazia de a face parte din astfel de proiecte, în care cunosc diferiţi oameni, din diferite ţări:)
(Mihaela Mureşan)

Paticipanţi

Pot spune că Erasmus+ a fost una dintre cele mai frumoase experiențe de care am avut parte, până în momentul de față. Am avut minunata plăcere de a descoperi tradiții și culturi ale altor popoare, am cunoscut persoane cu un caracter deosebit și am format legături de durată.
Am învățat să lucrez în echipă și să îmi accept coechipierii cu bune și cu rele, dar mai ales să accept faptul că și eu greșesc, ceea ce este un lucru foarte important. Am pus idei și dorințe cap la cap, iar în final am prezentat proiectele mult așteptate. Erasmus+ nu a fost doar o călătorie cu scop educativ, ba chiar o călătorie inițiatică, prin care m-am dezvoltat și mi-am întrecut limitele.
(Ariana Azgur)

În opinia mea, participarea în proiectul ERASMUS mi-a adus multe beneficii. Am avut ocazia să vizitez o țară minunată, cu o cultură și tradiții foarte interesante.
Cel mai mult am apreciat bunătatea cetățenilor din Portugalia, ei sunt cei care m-au făcut să mă simt binevenită mereu în țara lor.
Dacă voi avea ocazia sa mai particip într-un proiect ERASMUS, sigur o voi face!!
(Miruna Petcu)

Proiectul Erasmus a fost, din mai multe puncte de vedere, o şansă de lîrgire a orizonturilor- pe lângă modalitatea de a vedea matematica altfel, care era scopul iniţial al proiectului, ni s-a oferit oportunitatea de a cunoaşte nişte oameni foarte calzi, deschişi şi să vizităm o ţară pe care poate nu am fi ajuns altfel să o vedem. Iar experienţa călătoriei a fost cu atât mai specială, cu cât am trăit, preţ de o săptămână, înconjuraţi de obiceiurile lor şi de familii, care s-au străduit să ne arate cât mai mult din ceea ce are Portugalia de oferit. Astfel, am ajuns să mă îndrăgostesc de deserturile lor, precum pasteis de nata, de căldura oamenilor, de natura şi de poetul lor naţional, Fernando Pessoa.
Aş recomanda un astfel de program oricui vrea să intre cu adevărat în intimitatea unei ţări şi să formeze noi prietenii cu oameni de pe aceeaşi lungime de undă cu ei.
(Bianca Paşca)

Proiectul ERASMUS+ DREAM a fost o experienţă în care mi-am lărgit orizonturile din mai multe puncte de vedere. Pe lângă faptul că am învăţat multe lucruri interesante legate de matematica altfel, am avut oportunitatea de a cunoaşte nişte oameni foarte pritenoşi şi deschişi, am descoperit noi mâncăruri specifie, precum şi tradiţii. Mi-am petrecut chiar ziua de naştere alături de nişte persoane deosebite şi am ajuns să mă îndrăgostesc de această ţară.
(Patricia Crişan)

Experiența ERASMUS a fost cu mult mai bună decât mă așteptam. Mi-am făcut prietenii care încă mai durează, am vizitat locuri de-a dreptul uluitoare, am aflat lucruri interesante despre cultura portugheză și mi-am exersat engleza. Pe lângă toate aceste lucruri la care mă așteptam, am fost și impresionată de atmosfera caldă din interiorul unei familii și entuziasmul cu care m-au primit elevii din acea școală, deși nu participau în proiect. Totodată, am fost uimită și de sistemul lor de educație, care era cu totul diferit de cel de aici. Așadar, proiectul a implicat o mulțime de experiențe distractive și prieteni adevărați.
(Flavia Grigoraş)